Amnesies d’Espanya.

insignia2

La serie Memories d’Espanya de TVE -un conjunt de documentals que preten cada semana mostrar l’historia de l’ Estat- és un total frau. Per a començar mos parla de l’ historia d’Espanya fins i tot abans de que esta existira, com si Espanya fora una realitat mes alla del temps i de l’espai. Aixina veus per eixemple que ibers, romans, al-andalusis o els valencians (quatre pobles que existixen previament al d’Espanya) no eren ni ibers ni romans ni al–andalusis ni valencians com podriem pensar, sino espanyols encara que no ho saberen ni ells.

En estes falsejadissimes memories es tracta de borrar el Regne de Valencia del passat. S’oculta qualsevol cosa que puga eclipsar l’historia de Catalunya i es destaca i exagera qualsevol merit dels comtats precatalans. Per al programa l’Idioma Valencià i balear mai existiren (encara que se citen llengües minoritaries com el bable), ni el Sigle d’Or de les Lletres Valencianes, i autors com Ausias March i Joanot Martorell escrivien en catala, a pesar de que ells mateixos dixaren escrit del seu propi puny i lletra que escrivien en Valencià. Molt fort.

L’expansio cultural, comercial i economica del Regne de Valencia entre 1200 i 1500 no existi mai. La repoblacio es dugue a terme exclusivament per castellans, aragonesos i catalans (sorprenent si tenim en conte que Catalunya no existia i que els comtats precatalans (Barcelona, Girona…) no són lo mateix que Catalunya). En la repoblacio no participaren, segons el programa, gent d’atres nacions. ¿Qué dirien els meus antepassats escocesos, els del clan Ferrer, que vingueren durant la reconquista i escamparen el seu llinage per tot arreu del païs?

Memories d’Espanya diu que són els catalans els qui lluiten en Sicilia per a ampliar els territoris de la Confederacio Catalano-Aragonesa (que no Regne d’Arago). Els aragonesos i valencians que lluitaren alli no conten. Quan el port de Valencia era superior al de Barcelona silenci total, pero es destaca quan és al reves. ¡Ah! ¡Ultima hora! ¡El Llibre del Consolat del Mar es redactà en Barcelona! Etc., etc., etc. Si despres de tot lo que els valencians hem fet per l’Estat, estes son les memories d’Espanya, no vullc ser yo el qui forme part d’ella.

FONT: El  Palleter. 7-5-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

Felacions a sis euros.

chiquillotrai1

¡Unio Valenciana (UV) està a la venda! ¡Són les rebaixes! ¡Aprofiten senyors per emportar-se lo que vullguen! ¡Tot a un euro! ¡L’escritori, un euro! ¡Aquell despaig, un euro! ¡La sèu local, per un euro! ¡La dignitat per sols un euro! Diu un amic meu que si ell fora dòna sería una puta. “¡Pero una de les de lux ¿eh?, que mamant-la per 6 € no vas a cap de lloc!” -aclarix el tros d’animal-. En la cupula de UV hi ha molta puta, pero de les de 6 €. Ya ho demostrà l’orangutanot del secretari general de UV, Valer Eustaquio, quan feu el “Pacte de la Dipu”, pel que UV recolzà al PP en la Diputacio de Valencia a canvi d’un salari per a Eustaquio, qui passaria aixina a eixercir el flamant control de la fotocopiadora. “¡Per a omplir la Diputacio de més valenciania encara, si cap!” -afirmà Eustaquio, referint-se al pacte en la dreta espanyolera del PP-. Lo dit, tot completet per tan sols 6 €.

Independentment de que el llector simpatise o no en UV i lo que representa, no em negarà lo trist i lo patetic de la debacle d’un grup que és un cadaver picotejat pels buitres. Un partit com UV que arribà a ser el tercer de la nacio, ara es troba a la venda, a preu de saldo, per practicament una almoina. ¡Qué patetic vore als seus dirigents suplicant un puesto en les files del PP (Josep María Chiquillo, Valer Eustaquio, Juli Chanzà…) o del BNC (Héctor Villalba, Lorena Ferrandis, Davit Marchuet…), els mateixos partits que han fet tot lo possible per afonar UV! Tots ells estan tan morts de fam que recorden a l’autor Manuel Sanchis Guarner, qui sent valencianiste de sempre (defensor d’una Llengua Valenciana i balear independents) en els anys sixanta passà a ser catalanufo per un premi que li donaren. ¡Es vengue per un plat de fessols! ¡Mira si estava mort de fam!

¡Tot lo món a terra, que venen els nostres! –esta és la situacio que viu UV-. Els caps unionistes estan entregant-se al PP i desmantellant UV per un entrepa de mortadela. El 50% dels afiliats s’ha donat de baixa. I a aquells que com l’ortodox Joan Culla s’atrevixen a denunciar la corrupcio de la directiva puix se’ls expulsa i punt. Pero de poc els valdra la seua traïcio a estes putes de 6 €. Joan Culla, en el lletrat Joan García Sentandreu, ha denunciat a Chanzà i Eustaquio font a la justicia, els juges acosen -ab l’ estat de dret- als cacics, l’ acort PP-UV podria ser anulat per no haver respectat el Consell Nacional la decisio dels compromisaris i el Segon Pacte del Pollastre no dona els seus fruits perque no s’ha produït l’esperada fuga de vots de UV al PP, lo que evidencia la necessitat de construir un gran partit valencianiste que cobrixca l’espai que no cobrix ni BNC ni UV.

FONT: El Palleter. 5-5-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

El Segon Pacte del Pollastre.

money

El Segon Pacte del Pollastre és l’acort entre PP i UV per a que UV no es presentara a les eleccions estatals a canvi de que els unionistes Josep María Chiquillo i Valer Eustaquio concorregueren com a independents en les llistes del PP al Senat, en lo que podriem denominar transfuguisme llegal. Este Pacte del Pollastre es dugue a terme en els comicis de 2004 a pesar de que el 89% dels compromisaris unionistes votà a favor de que UV es presentara en solitari a les eleccions del 14-M. En aço els panchacontents de Chiqui i Valer conseguixen un sou –que és lo que sempre han buscat- a canvi de l’absorcio de UV a mans del PP, que per fi podria aglutinar a totes les dretes del païs, des de la moderada a l’ultradreta, passant per la regionalista tambe ara.

¿I de qué es queixen ara? UV mai fon un partit democratic. De fet, tan sols els compromisaris tenen dret a vot en representacio dels militants que no poden votar sino de forma indirecta en una formula que recorda al caciquisme del sigle XIX. Aixina que ningu clame al cel si la cupula directiva es passa pels collons la decisio dels compromisaris. Que si es tracta de jugar a ser cacics, el president unioniste Juli Chanzà és un de soca i arrel. UV mai fon un partit valencianiste. Nomes és un apendix de la dreta espanyolera del PP. El servilisme i la sumissio al PP han segut maxims tota la vida. Tal és aixina que la gent pensa: “¿Votar a UV? ¿Per a qué? Per a que li done el meu vot al PP, millor vote directament al PP…” Esta espiral d’autodestruccio ya arranca en 1991.

UV està morta i enterrada, representa una dreta cavernicola, fa olor a naftalina i s’ha venut al PP a preu de saldo. Pero lo més divertit de l’assunt és que este nou Pacte del Pollastre no fona fruits (per als peperos). Els votants de UV no han passat a recolzar al PP –que de fet ha baixat en vots en Valencia- ni tampoc al PSOE (a pesar que son creiximent ho puga fer pensar). Si el PSOE ha creixcut és gracies a eixos esquerrans més critics que tradicionalment es refugien en l’abstencio pero que enguany s’han movilisat per a castigar al PP en motiu dels atroços atentats del 11-M. Per contra, els votants de UV han passat a l’abstencio, lo que palesa la necessitat real d’un gran partit valencianiste que cobrixca eixe sector de l’electorat que no aten ni BNC ni UV.

FONT: El Palleter. 3-5-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

Per a ofrenar noves glories a Espanya.

pilotavalenciana

La semana passada es produï un fet capital. La Seleccio Valenciana de Pilota es proclamà campeona del món en la modalitat de Llargues en el Mundial 2004 d’Alba i Imperia (Italia). El restant d’ors han segut per a Mexic (en Fronto) i per a l’anfitriona Italia (en Joc Internacional i en Pallapugno). Encara que no hem estat al nivell d’anteriors campeonats, cal estar satisfets puix hem conquistat el titul de Llargues –prova reina- per quinta edicio consecutiva. Pero Punt Dos no ha retransmitit les partides en directe i l’informacio sobre el tema als diaris i radios valencians ha segut molt marginal. ¡La qüestio és que som campeons del món i la gent ni ho sap!

La Seleccio és campeona del Cinc Nacions, l’Europeu, el Mundial… Campeona de tot. Els valencians som a la pilota lo que Brasil al futbol. Pero a pesar de tot, ni tan sols tenim dret de disputar els tornejos baix el nom del nostre païs –Valencia- sino que anem representant oficialment a l’Estat Espanyol. I ho fem a pesar de que la Pilota Valenciana no es juga en cap atra autonomia més de l’Estat a banda de Valencia. A pesar de que tots els integrants de la Seleccio són valencians. A pesar de que, i aço és lo més fort de tot, la Federacio Espanyola de Pilota desprecià les regles de la Pilota Valenciana per a jugar en Espanya i tan sols acceptà com a valides les de la Pilota Vasca (quan la modalitat valenciana és moltissim més antiga que la dels vascs). A pesar de que s’hague de crear una Federacio de Pilota Valenciana al marge de l’espanyola per a poder jugar en el nostre propi païs ¡perque ni aixo podiem fer…! ¡Puix a pesar de tot, li ofrenem els tituls a Espanya! ¡Aixina de fort, aixina de cruel!

¿Qué li anem a fer? Els valencians som aixina. No mos espavilem. Rebem galtades per part d’Espanya i dels espanyols tots els dies de la semana totes les semanes de l’any, pero aixina i tot mos agrada ofrenar noves glories a un estat que passa de mosatros com de la merda. Aci la Seleccio Valenciana de Pilota no tira, per molt campeona del món que siga. Aci lo unic que emociona a la gent és la Seleccio Espanyola de futbol, eixa de la que diuen tots els anys que és maxima favorita per a conquistar la Copa del Món i que sempre torna cap a casa en els quarts de final en acabant de ser humillada per grans potencies futbolistiques de la talla de Corea del Sur.

FONT: El Palleter. 1-5-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

Carod-Rovira, l’amic de ETA.

carod-tregua

Senyor Carod, per favor, diga-li als seus amics que no em maten. Si ho preferix, li ho demane en catala. I si vol, li balle una sardana i tot. Lo que voste vullga pero que els seus amics de ETA no em maten. Yo no vaig a ser qui clame al cel perque algu es reunixca a parlar en una banda terrorista. Que el dialec és bo i al cap i a la fi UCD, PSOE, PP i PNV s’han trobat en secret alguna volta en ETA. I no passa res. Lo que és del tot immoral és que Carod li demane a ETA que no assassine en Catalunya i que no li importe que ho faça fora d’ella.

Carod no ha confessat de quin tema parlà en França, pero si tenim en conte que al cap d’un mes de la reunio en ETA, la banda assessina declarà una treva nomes per a Catalunya i que Carod ya havia demanat aixo mateix per escrit fa anys, pareix estar ben claret. Dic yo que no quedaria en els bochins per a parlar de futbol ni per a fer-se unes palles tots junts en un dia d’ardor nacionaliste. ¿Vos imagineu a l’etarra Mikel Antza imitant a Torrente: “¡Venga, Carod, vamos a hacernos juntos unas pajillas!”? Carod i ETA són bons amics… ¡Pero no tant!

Si ETA assessina en Arago, Valencia o Balears ¿està tot be? ¿Pero no diu Carod que som catalans? ¿O per a aço no? M’és igual que agarre per l’ouera al president catala, Pasqual Margall (sense a). Un autentic democrata li haguera demanat a ETA que no matara. I punt. Ni en Catalunya ni en cap atre lloc. Carod demostra sa condicio de bestia inhumana al evidenciar que no li importa que assessinen un “charnego” quan precissament son pare es un d’ells. Carod, t’ofrene el més profunt dels meus desprecis. No eres un ser huma. Eres pura escoria nazi.

FONT: El Palleter. 29-4-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

25 d’Abril: «¡Gora ETA, ETA vine i mata’ls!».

etacat1

¿S’imaginen una manifestacio de ciutadans francesos en la Castellana clamant per l’anexio d’Espanya a mans de França? ¿S’imaginen que els marroquins es manifestaren en Ceuta i Melilla al crit de “¡Puta Espanya! ¡Ceuta i Melilla marroquines!”? ¿No, veritat? Una concentracio aixina mai sería tolerada per les autoritats espanyoles. Pero en Valencia tot cobra un matis diferent. Aixina és que cada 25 d’Abril cal aguantar que vinguen a insultar-nos a la nostra propia casa uns catalanofascistes malparits que diuen que la Llengua Valenciana no existix, que Valencia és una provincia de Catalunya, que catalans i valencians som germans pero l’aigua de l’Ebre es pert a la mar abans que cedir-nos una gota, que cremen les nostres Senyeres i que clamen que som catalans del Sur.

Lo més fort és que conten en el recolzament de l’esquerra (anti)valenciana (han assistit Josep Ignaci Pastor (PSPC), Gloria Marcos (EUPC), Enric Morera (BNC), Joan Francesc Peris (Esquerra Verda), Toni Cucarella (ERPC), Toni Roderic (Els Verts), Josep Guia (PSAN) i Victor Baeta (Esquerra Catalana)), i en el silenci compliç i covart de la Generalitat, el PP i UV. Pero la gran estrela fon Carod-Rovira (ERC), el mateix que ha fet de Catalunya un protectorat de ETA i que li importa un pet si els etarres assessinen a qualsevol dels tararots valencians que li feyen el joc ad ell i els seus Païsus Imaginaris. Tot ben organisat per Eliseu Climent (ACPC), catalanufo que presumix d’antisistema pero que viu de subvencions i de parar la mà.

Per sort, a la manifestacio nomes participen quatre gats que caben tots en un taxi i sobra puesto. Sols 3.000 assistents segons la policia. I d’eixos, tres quartes parts han vingut en autobusos fletats des de Catalunya. Pero no es tracta de ser pocs o molts. ¿Per qué hem d’aguantar la cremada de Senyeres Valencianes, els cantics de “blavero bo, el blavero mort”, la destrossa de mobiliari urba, les pintades i els tipics brams de “Gora ETA, ETA vine i matal’s!”? Els tribunals han demostrat que els pancatalanufos són els tontos utils que donen soport llogistic a ETA en Valencia. No entenc com si la lluita contra el terrorisme és la prioritat numero 1 de la nacio, es consentixen manifestacions com esta. Alli havia més filoterroristes i colaboradors de ETA per m2 que mai.

FONT: El Palleter. 26-4-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

La passio de Crist.

criscreu

La passio de Crist, la polemica obra mestra de l’ultracatolic director de cine Mel Gibson, és un fabulos film. Gibson portava madurant este proyecte des de fa més de dotze anys i és una aposta personal arriscada puix l’ha produït en diners de sa propia bojaca i està rodat en llati i en arameu (encara que té subtituls). La pelicula, que ningu volia distribuir, s’ha convertit en un arrollador exit de critica i public. Se li acusa d’haver fet un film antisemita (aixo és com dir que La llista de Schindler és una pelicula antialemana) i violent (més que violent és realiste, lo irreal és eixe Jesus galà d’ulls blaus que no patix dolor al que estavem acostumats fins ara).

Jesus supon el canvi del Deu iracunt i venjatiu de l’Antic Testament a un Deu redentor dispost a perdonar-nos els pecats quantes voltes calga i a salvar-nos a traves de la fe i l’arrepenediment, un Deu capaç de sacrificar al seu propi fill per a salvar a l’humanitat. Hi ha qui pensa que el cristianisme és anacronic, obsolet. Res més llunt de la realitat; quan veus l’odi del terrorisme islamic i etarra, el d’Estats Units que li declara la guerra a Iraq sols per a furtar-li el petroleu o l’opressio catalanoespanyolera sobre el poble valencià (que recorda a l’opressio romana sobre Israel) et dones conte de que el revolucionari mensage de Crist no ha segut entes encara hui.

El valencianisme deu apostar fermament pel cristianisme per a dotar-se d’una cohesio moral, etica i humana. Al cap i a la fi el nostre poble entrà en decadencia precisament per la falta de fe (en Deu i en ell mateix). Molts valencians pensen que no valem per a res, que som un poble inferior que nomes servix per a ser tutelat des de fòra, que Valencia deu ser l’apendix de Catalunya o el d’Espanya perque som incapaços de fer res de bo per mosatros mateixos. Yo no estic d’acort. Crec que un dia els valencians forem molt grans i que si vullguerem podriem tornar a ser-ho. Hui més que mai recobrem la fe en el poble valencià que és el nostre i en Deu.

FONT: El Palleter. 23-4-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

Aznar, el Nixon espanyol.

aznar

El president dels Estats Units Richard Nixon hague de dimitir per l’escandal del Watergate. A Espanya el ya ex-president José María Aznar s’ha convertit en el Nixon espanyol puix fon expulsat del poder pel poble en les urnes al descobrir-se un escandal encara més gran que el Watergate: que Aznar menti sobre l’autoria del 11-M.

Clar, que mireusté no ha dimitit. I aço trenca l’analogia entre abdos antipresidents. Pero és que en un estat bananer com Espanya de llarga tradicio caciquil en la que la gent es pensa que la democracia consistix en votar una volta cada quatre anys i en que la conjugacio del verp dimitir comença en la segona persona del singular, demanar-li a un politic que se’n vaja, encara que siga per una cosa tan greu, poster és massa demanar aci.

Charlot ha mentit, és cert. Pero no ha mentit perque ho diga els rojos o la Cadena Ser. Aznar ha mentit perque aixina ho diu el govern d’Estats Units, tots els governs d’Europa, els servicis d’espionage estrangers, el director de l’Interpol i tota la prensa internacional. ¡Pero si fins i tot telefonà als directors dels diaris estatals i als corresponsals estrangers per a aconsellar-los qué es lo que havien de publicar! ¡Igualet que en el Tercer Món!

Aznar volia passar a l’historia com un gran estadiste de talla internacional, com un president que se n’anà per la porta gran, en les mans netes i els contes clars. Pero els llibres d’historia el recordaran per ser el Nixon espanyol, un home autoritari i prepotent, un manipulador que pergue unes eleccions que tenía guanyades per haver mentit als subdits espanyols i que degue aguantar que el poble es manifestara acusant-lo de falsari. Aznar, l’ home que escopi en les tombes dels 200 cadavers del 11-M quan menti al dir que els havia matat ETA.

FONT: El Palleter. 22-4-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

Se’n van els fascistes del PP i tornen els lladres del PSOE.

quien1

Els resultats de les eleccions estatals del 14 de Març són eloqüents: el sociata José Luis Rodríguez Zapatero ha desbancat -en un gir sense precedents en l’historia de la pseudodemocracia espanyola- a un govern que tenía la majoria absoluta practicament assegurada a escasos dies dels comicis. Els atentats del 11-M i la posterior i vergonyant manipulacio mediatica que l’eixecutiu feu de la crisis, insistint per activa i per passiva en l’autoria de ETA i negant la més que probable implicacio del terrorisme islamic, movilisà un electorat esquerrà tradicionalment abstencioniste que més que votar a favor del PSOE eixerci un vot de castic contra el PP.

Pero no ha segut sols el 11-M. La botella ya estava que se n’eixia. Han segut huit anys de fascisme molt llarcs i durs. El Prestige, el decretas, les vaques folles, l’invasio de l’Iraq, la precarietat laboral, la carestia de la vida i la vivenda, les subvencions a la Fundacio Francisco Franco, el malestar general, la sumissio a Estats Units…

Ya anava sent hora de passar pagina. A partir d’ara tot sera diferent. Ya podem donar-li la benvinguda al deficit, la pujada d’imposts, el boicot al Pla Hidrologic Nacional (PHN) i al Tren d’Alta Velocitat (TAV), la sumissio a l’eix franc-alema, la corrupcio generalisada… Aixo sí, hi ha una cosa en que tot continuarà igual que abans i és l’antivalencianisme. I és que eixa és una de les poques coses en que PP i PSOE sí estan d’acort.

FONT: El Palleter. 20-4-2004.

—————————————————————————–

¿T’agrada l’articul? Pots llegir molts més com este en el meu llibre PER A OFRENAR NOVES GLORIES A VALENCIA. ¡Fes clic en la portada!

portada-sa-lluna-3a

Mensage de benvinguda.

manifestacion2
¡Benvinguts tots! Esta és una web destinada a ofrenar noves glories a Valencia i a la Llengua Valenciana.
En ella ficare els distints articuls que he anat publicant en internet; texts que es trobaven desperdigats en la xarcia i que m’he propost reunir en un sol lloc. Per aço, he aprofitat la moda creixent de les bitacores d’internet. Si fins ara no havia creat una és perque solc combregar en eixa actitut tan anglesa que constistix en «esperar i vore». En la bitacora anire posant poc a poc els articuls, començant pels primers que foren publicats originariament en 2004, en l’intencio de que al cap d’un temps pugam arribar als que son més recents, més moderns, més actuals.
És possible que en un futur tambe fique articuls d’uns atres autors, sempre que els trobe interessants.
Els drets de propietat intelectual de les fotografies i articuls corresponen als seus respectius autors.
Els meus articuls els podeu reproduir alla a on vullgau en la condicio de que citeu l’autor i la font de procedencia.  Sigau de la forma de pensar que sigau, sou tots benviguts a esta web, si ho feu en respecte. Lo dit: benvinguts.

Siguiente Entradas recientes