
Les caixes d’aforros suponen un pilar fonamental del sistema financer valencià. De fet, es calcula que el 50% del capital dels valencians està ingressat en caixes d’esta naturalea. I com a resposta a la crisis global de 2008 potser ha arribat l’hora de la fusió d’entitats, be absorbint les d’unes atres autonomies pero mantenint el centre de decisió ací o be fusionant totes les caixes valencianes per a crear una supercaixa sòlida, puixant i forta. En estos dies es parla molt d’una fusió entre Bancaixa, CAM i Caixa Ontinyent. A mi no em desagrada l’idea (inclús pense que deuria sumar-se també Ruralcaixa) puix l’unió constituiria una de les entitats financeres més poderoses i solvents de tota Europa.
Ara be, existixen profunts rezels en la CAM a on no volen ni sentir parlar d’una fusió en Bancaixa. Res nou baix del Sol; el típic sentiment provincià de la ciutat d’Alacant. I això a pesar de que inclús s’ha oferit que la sèu central s’ubique en eixa localitat o que la marca CAM aparega en el nom final. Els alacantins deurien reflexionar: la fusió de les dos caixes podria donar suficient força com per a absorbir les d’unes atres autonomies (com ara Caja Murcia) mentres que si CAM o Bancaixa fan la seua particular guerra cadascú pel seu costat corren el risc d’acabar sent absorbides per Caja Madrid o La Caixa. I sempre será més natural que Alacant sume forces ab Valéncia que ab Barcelona o Madrit.
Pero per damunt de tot lo que més em preocupa és el servici públic al poble valencià. En els últims anys les caixes s’han alluntat notablement dels seus principis fundacionals, destinant els beneficis al finançament de parcs temàtics i fútils obres faraòniques. Han de tornar a dirigir els guanys a l’obra social (fer hospitals, vivenda barata, residències…) i a evitar l’exclusió financera d’amples capes de la nostra societat puix molts ciutadans busquen en les caixes l’oportunitat que els és negada pels bancs. Les caixes deuen donar soport al I + D i als mamprenedors, protegir la cultura valenciana i la família i combatre l’exclusió social. Resulta vital promoure la despolitisació de les caixes d’aforros.





Feb 13, 2010 @ 20:36:44
Desgraciadamente, los recelos en Alicante son muchos. Yo soy de aquí y te lo puedo asegurar. Es una cuestión provinciana que afecta a Alicante capital y poco más…
A ver si Modesto Crespo se piensa que si se fusionan con Caja Madrid será él el presidente y no Rodrigo Rato o que la sede central estará en Alicante. ¡Hay que ser cazurro! Lo natural es sumar fuerzas con Bancaja.
Pero que vamos, que lo de las cajas es sólo un capítulo más… aquí hay poco apego por la terreta, por lo propio… Hasta el aficionado del Hércules aplaude más al Real Madrid cuando juega en el Rico Pérez que a su propio equipo. En fin… complejos de inferioridad.
Me gustaMe gusta
Feb 16, 2010 @ 14:26:02
Yo lo que he detectat és que en les comarques del Sur, la gent valenciaparlant s’identifica com a valenciana i la castellaparlant diu que és «alicantina» o «de la provincia de Alicante» pero rares voltes s’identifica com a valenciana, com a part integrant d’esta terra que és el Regne de Valéncia.
Per supost sempre hi ha dignes excepcions com és el teu cas.
Me gustaMe gusta
Feb 16, 2010 @ 19:07:29
Bueno, yo soy una excepción porque aunque castellanoparlante aprecio mucho los idiomas (soy profesor de inglés) y me siento profundamente orgulloso de que los valencianos tengamos una lengua propia que por más que digan, no es la catalana. Que tengamos dos idiomas es para mí un tesoro cultural doble. Estoy aprendiendo el valenciano pero aún no me atrevo a escribirlo por miedo a pifiarla.
Un saludo.
Me gustaMe gusta
Feb 18, 2010 @ 16:14:58
Yo també vullc una supercaixa valenciana. Entre atres coses, perque si no se conseguix al final les caixes valencianes acabaran controlades des de Madrit o lo que és encara pijor… des de Catalunya.
Ya només mos faltava això… seria el caramull de les desgràcies.
Me gustaMe gusta
May 11, 2010 @ 17:59:32
¿Y qué piensas del grupo Banca Cívica? Es un SIP que une a Caja Navarra, Caja Canarias, Caja Burgos y Sa Nostra (Baleares) y se podrían sumar otras como Caja Ávila o Caja Segovia.
Yo creo que desde el punto de vista empresarial es un trabajo muy bien hecho y que obedece a un racional estrictamente económico.
¿Qué piensas tú de que la CAM pudiera integrarse en algún SIP de semejantes características?
Un saludo.
Me gustaMe gusta
May 12, 2010 @ 18:43:07
Hombre, es evidente que obedece a un claro racional económico pero el peligro es evidente: al final la sede social va a Madrid y lo que era una caja navarra o canaria se acaba centralizando y convirtiendo en una caja madrileña. Yo apuesto por una fusión Bancaja- Ontinyent- CAM precisamente porque quiero una caja valenciana, no una madrileña ni catalana.
Me gustaMe gusta
May 12, 2010 @ 20:01:53
Yo pienso que es más interesante desde el punto de vista estratégico tener dos cajas valencianas que una. Me gustaría una fusión CAM-Caja Murcia con sede en Alicante, pero la opción parece más que descartada.
Ahora bien, como la CAM se fusione con Caja Madrid me saco los ahorros de la CAM.
Me gustaMe gusta
May 22, 2010 @ 09:57:25
Cómo se está poniendo el tema de caliente.
CAM-CajaMurcia
CAM-Caja Madrid
CAM-Bancaja-Caixa Ontinyent
CAM-BBK-Cajastur
…
Estoy siguiendo el tema con mucho interés y cualquier alianza me parece buena mientras la sede social se quede en Alicante.
Me gustaMe gusta
May 23, 2010 @ 09:21:36
Yo lo sigo con interés también y espero, como tú, que la alianza resultante (parece que será SIP) mantenga la sede social en Alicante.
Me gustaMe gusta